Test dig selv: Er du klar til at gøre noget ved vægten? 

 

1. Hvor længe har du ønsket at komme ned i vægt?

a. En måned. b. Et halvt år tid. c. Flere år.

 

2. Hvor meget fylder vægten i dine tanker?

a. Kun lidt. b. En hel del. c. Fra morgen til aften.

 

3. Har du forsøgt at få din naturlige vægt?

a. Ikke endnu. b. Et par gange. c. Mange, mange gange.

 

4. Hvor vigtigt er det for dig at få naturlig vægt?

a. Selvfølgelig skal jeg ha' naturlig vægt. b. Det ku' da være rart. c. Det er et stort ønske, men jeg tror ikke rigtig på det mere. Efter så mange forsøg. 

 

5. Hvorfor vil du ned i vægt?

a. Det er naturligt for mig. b. Det ku være rart at passe mit tøj. c. Af sundhedsmæssige og forfængelige årsager.

 

6. Hvad er dine odds? Får du naturlig vægt?

a. Ja da. b. Jo, det tror jeg. c. Åh, jeg er usikker.

 

Hvor står du?

Har du flest a'er, er du heldig, at du er opmærksom. For så er det bare et spørgsmål om at få det gjort. Det blir nemt for dig. Hvis du venter, så hold øje med vægten, så den ikke stiger mere. 

Har du flest b'er, skal du være opmærksom nu, for du er i farezonen til at tippe over, så det bliver sværere at komme i gang. Kig på din motivation. Hvorfor vil du? Gør det klart for dig selv hvorfor du vil ned i vægt. Og hvad der sker, hvis du ikke gør noget nu? Det er dit ansvar. Og kun dit.

Har du flest c'er, har du mest modstand. Du venter på, at få energi til at tage en tørn igen. Dine mange forsøg har gjort dig skeptisk overfor om det overhovedet kan lade sig gøre. Men energien kommer ikke af sig selv. Du skal selv aktivere den. Jo længere du venter, jo sværere bliver det. Om det kan lade sig gøre? Hvis andre kan, så kan du også. Men du skal gøre noget helt andet, end du har gjort før. Så ja. Selvfølgelig kan du. Hvis du vil. 

 

Se her hvordan du kan planlægge dit individuelle forløb i Klub Naturligvægt